tisdag 24 augusti 2010

Vatten

Igår skulle jag gå hem från spårvagnen på kvällen. Det är ingen lång promenad alls - ett par hundra meter bara. Men - det var så jobbigt. Benen kändes som stor trästockar och jag kunde nästan inte andas.

Men det är ju inte så konstigt. Det är ju nästan 50 kg övervikt som är fördelade på min kropp, som jag släpar runt - alldeles i onödan. Tänk dig att du släpar på 5 säckar med jord… samtidigt!

Det är väl därför det är så svårt att komma ut på de där promenaderna också. Det finns liksom ingen ork…

I morse hörde jag på nyheterna, vetenskapsradion, att de gjort en undersökning i USA (om jag minns rätt). Undersökningen bevisade att det hjälpte om man drack ett stort glas vatten före varje måltid när man försökte gå ner i vikt.

Hmm… ett stort glas vatten. Helt orimligt läter det ju inte. För om man fyller magen med vatten innan man äter, så får det ju inte plats så mycket annat.

Det är en av de sakerna som jag tycker känns lite konstigt inför operationen. Att man inte får eller ska dricka till maten. Och att man inte får dricka kolsyrat. Jag som älskar kolsyrat vatten. Vi har till och med köpt ett kylskåp med kolsyrat vatten i dörren, för att vi dricker det så mycket. Men, men, vad gör man inte för att få bli normalviktigt!

Mitt schema har inte kommit ner på papper ännu. Det är alltid så mycket annat som kommer emellan. Men jag har i alla fall bokat in ett "träningspass" på lokala gymmet på torsdag. Det är Qi gong, en mycket långsam och eftertänksam träning. Men den passar mig precis just nu. Kanske kan jag tala med dem lite om annan träning också… kanske…
Får hoppas bara att jag orkar gå ändå fram till gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar