onsdag 24 november 2010

På gymmet


Igår var jag på gymmet och fick en genomgång av vilka övningar jag kan göra, utan att anstränga magen. Det var fem minuter på en Crosstrainer, sen var det två maskiner där man skulle lyfta benen, den ena upp, den andra ner. Sen var det tre maskiner där man använde armarna - men ingen av maskinerna använde magen när man satt på rätt sätt.

Efter ett "varv" var jag helst slut, men det var skönt att ha gjort det och jag skall försöka komma hit tre gånger i veckan och köra mitt program. Jag kan verkligen behöva få upp styrka och kondition. På torsdag skall jag gå på QiGong igen. Denna gången är det den vanliga läraren.

Idag har jag börjat arbeta efter min sjukskrivning. Eftersom jag har en 75% tjänst så arbetar jag sex timmar om dagen och jag har min arbetsplats hemma. Det känns lagom och hela dagen har jag ägnat åt min e-post. Jag har i princip inte hunnit med något mer - vilket verkar helt skumt. Men så är det. I morgon fortsätter jag med brevhögarna.

Idag gick det också bättre att dricka. Hade en karaff och ett glas bredvid mig vid datorn. Och plötsligt var vattnet i karaffen slut. Det var bra, för jag har varit lite orolig för hur det skall gå att få i sig tillräckligt mycket vätska.

Jag känner att jag saknar ett bra flyt på maten. Men det kanske faller sig naturligt nu när jag har börjat jobba. Då blir det automatiskt pauser och jag måste se till att få i mig mat. Får väl helt enkelt bestämma en matlista i början på veckan eller något. Annars kan det nog bli habbeldrass av det hela.

1 kommentar:

  1. Habbeldrass?? Ett för mig fullständigt nytt ord! Fast jag gissar att jag tolkar innebörden rätt så bra i vilket fall.. ; ) Bra att du kommit igång med både vattendrickande och din gymrunda! Vi har inte fått gymmat nåt denna veckan då båda haft känning av begynnande förkylning och DET, vill vi INTE vara med om nu när vi äntligen skall iväg!!Så vi pausade denna veckan..men jag kan lova att första dagen vi är hemma igen; då åker vi ner! Det känns när man missar sin träning nu..mindre bra känns det. Det sa t.o.m sambon häromdagen - han kände att han fick mer ont och var mindre rörlig i fotleden när vi inte tränat på ett par dagar så - heja dej som nu är igång du med! Du kommer att fastna du med... ; )
    Stor KRAM till dig från mig.

    SvaraRadera