måndag 22 november 2010

Rensning

Idag städade jag lite i min garderob. Bara rättade till högarna, rensade inte ut något egentligen. Men jag hittade ett par shorts som jag använde förra januari/februari när jag var på semester i Indien. I somras kunde jag inte komma i dessa byxor och jag var tvungen att köpa mig ett par gigantiskt stora shorts som jag använde hela sommaren. Nu prövade jag de första shortsen igen… och jag kom fortfarande inte i dem! Shit också! Men kanske i februari?

Igår fyllde yngsta barnet femton år. Vi åt fläskfilé, klyftpotatis och sås. Det var gott. Och fungerade bra. Nu har jag ätit lite av resterna - men nu känns det lite tjuvtjockt… Väntar nog att gå ut tills det känns helt OK. Vore dumt att spy på gatan.

Jag har idag och imorgon kvar på min sjukskrivning. Jag orkar ju göra mer saker nu, men känner att jag blir trött fortfarande och går och lägger mig ganska tidigt (å andra sidan vaknar jag också ganska tidigt). Har pratat med min läkare på vårdcentralen som lovat att sjukskriva mig om det inte fungerar. Det känns tryggt.

2 kommentarer:

  1. Prova de shorts du hade i somras då och njut av att känna att de är för stora nu.. ; ) En vacker dag kommer Indienshortsen att sitta som en smäck! Och en dag kommer de oxå att vara för stora..eller hur? Vilken dag det blir spelar ju mindre roll, tänker jag. Du ÄR på väg nu - med stora kliv. Och jag hojtar igen och igen; Heja dej! Tänk så långt du har kommit på din väg redan.. <3 Och så gott att du känner dig trygg med att få börja jobba i din egen takt med läkarens goda stöd. Gott! Stor KRAM till fina dig från mig <3

    SvaraRadera