torsdag 28 oktober 2010

Blue man group

Idag har jag gjort ett färgtest. Jag har druckit en blå vätska (varför måste alla sådan här vätskor smaka skunk?), som tur var bara en deciliter. De skulle undersöka om den blå färgen tog vägen ut genom mina drän som jag har i magen. Och än så länge har det inte gjort det. Vilket är bra, tror jag. Men jag ser ut som en smurf i munnen och tydligen kan färgen även sprida sig ut i huden och givevis kissar jag ut det mesta.

Vad som kommer att hända sen vet jag inte riktigt. (Med drän osv). Läkarna skulle visst konferera om fortsättningen, eftersom det här inte är ett så vanligt tillstånd. Men det är ju lite positivt att det är något som verkar fungera i alla fall.

De har också bokat in ett ultraljud på mig. Tydligen har jag lite förhöjda levervärden, vilket inte är ovanligt när man "äter" min sort av näringslösning. Men de vill kolla för säkerhets skull.

Jag har sovit bättre i natt, vaknade inte ens när de ville komma och ge min supparna kl 02.00. Så jag fick dem kl 03.00 när jag vaknade pga jag måste gå på toa. Har lite svårt att somna om sen, men fick ändå sovmorgon till 07.30.

I eftermiddag har de en konsert här i caféet på sjukhuset som jag skall försöka gå iväg på. Så det händer något mer i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Som en smurf i munnen! Ja du...du får allt be någon ta ett bildbevis ifall den här lilla drinken kommer att resultera i en temporärt annorlunda hudkulör!! Lova... ; ) Att skratt är vääääldiiigt bra för läkandet vet du..dessutom är delad glädje som bekant dubbel glädje! : ))
    Igår hade vi Be på besök här och jag kunde glatt konstatera att nu har jag minsann pratat med alla er tjejer på en och samma vecka - inte illa! Högst ovanligt numera och därför så mycket mer värdefullt.. <3 Det är gott att vi har varandra och det spelar mindre roll hur ofta man verkligen ses - avståndet är ändå aldrig längre än en tanke.. En trivsam tanke.
    Idag kröker vi de sista rören till duschen här och nu är även blandaren på plats..det flyter således på i lagom takt och vi har rätt gott hopp om att ha en fungerande dusch på måndag igen när familjens mest frekventa duschare anländer hemmet från sina två pappa-veckor.. ; )
    Gläder mig åt att ditt krya-på´ande går åt rätt håll min vän! ((KRAM))

    SvaraRadera