lördag 1 oktober 2011

En bula i huvudet

Jodå… jag lyckades ta mig till träningen när jag var i Uppsala. Måndag, onsdag, fredag. Det var ett trevligt litet gym ett par hundra meter ner på gatan. Ett sånt där gym som var öppet hela dygnet. De hade fina maskiner, cross--trainer med TV. Så plötsligt var det inget svårt att stå där i 20 minuter och träna, samtidigt som jag såg någon dålig såpa.

Jo, bulan ja… Jag försöker ju träna magmusklerna och använder en hantel för att få kraft. Den hade jag lagt på golvet och sedan la jag mig själv för att börja göra mina magövningar. Tjong - huvudet rätt ner i hanteln. Så en tjusig bula i bakhuvudet har jag just nu. Men jag har varit och tränat.

När jag kom hem från Uppsala hade jag fått kallelse till min 1-årskontroll på överviktsenheten. Eftersom jag skall tillbaka till Uppsala vecka 43 i ett annat ärende så skall jag försöka flytta tiden om det går. Så jag slipper åka fram och tillbaka en dag. Hoppas att det går att ordna.

Jag köpte nya strumpbyxor när jag var i Uppsala. Det är väldans trevligt att kunna ta på sig strumpbyxor och så passar de. De går ända upp i grenen. De stramar inte. De passar helt enkelt. Mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar