söndag 25 september 2011

Träning på annan ort


Nu befinner jag mig i Uppsala. Det har inget med operation att göra - utan jag är här på ett möte och jag kommer att vara här hela veckan.

Glad i hågen tog jag därför med mig träningskläderna och tänkte att jag skulle kunna träna som vanligt måndag, onsdag, fredag.

Så när jag checkade in ikväll frågade jag om träningsrummet. Då visade det sig att det var en träningslokal som låg ett par 100 meter bort på gatan… Jag var alltså tvungen att gå dit för att kunna träna. Plötsligt sjönk lusten att träna katastrofalt!

Ödets ironi… när jag behöver ta mig ett par 100 meter så vet jag inte om jag vill träna. Ja, ja, jag får väl sova på saken så får jag se hur jag gör imorgon bitti.

När jag åkte tåget upp så började jag läsa Pia Vingros bok "Jakten på den fulländade hälsan" - mycket lättläst bok och väldigt spännande. Det handlar om hälsan, kärleken och meningen med livet. När jag läst ut den så får jag recensera den.

1 kommentar:

  1. Ta dessa 100 meter som uppvärmning vännen:)
    Hoppas du kommer iväg,du blir sååå nöjd efteråt:)
    ramiz

    SvaraRadera