torsdag 27 oktober 2011

1-årskontroll


I måndags var jag på min ett-årskontroll i Uppsala. Först träffade jag en dietist och vi gick igenom mina matvanor. Sedan förra besöket så försöker jag ju använda min "mat-klocka". Så jag äter regelbundet.

Men jag går ju inte ner längre. Det är tråkigt. Det vi kom fram till kunde hjälpa var mer motion eller att jag skippade att äta mörk choklad. Det visade sig att det blir lite mycket i längden, även om det bara är några rutor… om dagen… *skäms lite*

Sen träffade jag läkaren. Ja, det vill säga, honom hade jag ju aldrig mött förut. Han hade inte fått alla blodproven som jag tog i Göteborg, utan det var bara två svar som hade kommit till honom. Så jag fick göra om blodproven. Men han tänkte skriva ut mig till Göteborg för han tyckte allt såg bra ut. Men när jag började fråga en massa frågor om varför jag inte går ner mer eller varför magen är så svullen… då bestämde han sig för att jag skall komma tillbaka om ett år igen. För två-årskontroll.

Känns bra att allt är OK.

Jag gick upp på min avdelning efter besöket. Ville se hur det var och se om jag kände igen någon. Så jag tog hissen upp, men när jag kom dit så var det ingen där jag kände igen så jag vände och gick igen. Men det var lite gott att ha gjort det. Så var det klart så att säga.

I onsdags träffade jag en av tjejerna jag lärde känna på sjukhuset. Hon gjorde operationen för två års sedan drygt. Det var väldigt roligt att träffas igen efter ett år. Vi har hållit kontakt över facebook. Vi gick ut och åt lunch, det var mycket trevligt.

Nu skall jag åka på semester i 10 dagar tillsammans med sonen. Det skall också bli väldigt trevligt, även om det har varit en massa planerande innan (som det alltid är när man skall vara ledig från jobbet i flera dagar).

Jag hoppas att det kommer att fungera med maten. Jag har bunkrat upp med hårda mackor och katrinplommon. Så hoppas jag att allt kommer att fungera med maten.

4 kommentarer:

  1. Oj… jag märker att jag är trött när jag skriver det här blogginlägget. Upprepar mig en massa. Men ni förstår nog vad jag menar.

    SvaraRadera
  2. hmmm samma hände för mig,,,men TVÅ gånger..vet fortfarande inte mitt HB...(lite smått irriterande)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag är ganska så ny på din blogg här :)
    Ser att du har fått göra om din op en gång. Blir lite nyfiken på vad det var som gick tokigt första gången ? Misstänker att du har skrivit om det här redan, men är som sagt ny här :)
    Hoppas att du mår bra nu iaf.
    Själv så gjorde jag min op för snart två veckor sedan. Kika in hos mig om du får lust :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Angelica
    Välkommen till min blogg.
    Jo, jag gjorde om min operation eftersom det visade sig vara läckage. Jag blev därför kvar på sjukhuset i en månad (de sa åtta veckor från början) för att det skulle läka ordentligt.
    Om du går tillbaka ett år i bloggen så skriver jag flera inlägg om min tid på sjukhuset.

    Nu mår jag dock väldigt bra och har inte haft några problem sedan jag kom hem från sjukhuset.

    Gratulerar till din operation. Hoppas att du mår bra.

    SvaraRadera