fredag 11 februari 2011

Skalle-Per?


Jag har långt hår. Väldigt långt hår.

Men… nu blir jag lite orolig. Varje dag när jag borstar håret så står jag med massor av hår i borsten och i handen. Jag tappar alltså hår. Jo, jag inser att det är något som fattas i kroppen, något som gör att energin går åt till annat än att hålla kvar håret i hårsäckarna. Men vad skall jag göra? Jag vill inte bli skallig. Jag är inte riktigt färdig att klippa av mig håret heller (även om jag har tänkt på det i säkert 25 år!)

När det gäller vikten så verkar jag ha hamnat på den berömda platån nu. Ett kilo ner, ett och ett halvt upp , ett halvt ner, ett upp, ett och ett halvt ner - och så där håller det på. Lite irriterande faktiskt. Men det är bara att kämpa på och gå på träningen. (Där jag för övrigt fick instruktioner på roddmaskinen idag och har därför rott långt!)

Jag har äntligen lyckats leta upp ett måttband och kan därför rapportera de senaste resultaten när det gäller alla mått och vikter. (Det är konstigt att måttbandet alltid försvinner!)

Så här är senaste resultaten (start 6 september 2010)

Vikt (- 34,4 kg)
Midja (-34,0 cm)
Lår (-17,0 cm)
Knä (-12,0 cm)
Vad (-7,5 cm)
Vrist (-3,0 cm)
Överarm (- 4,0 cm)
Handled (-1,5 cm)
Bröst (- 17 cm)

Ja, det är klart att det är skönt att jag har blivit mindre i omfång. Underbart härligt. Jag har en lång väg kvar - men har kommit en bra bit på vägen. Är så evigt tacksam för att jag har fått den här chansen - även om det blev så jobbigt som det blev. Men sjukhusvistelsen bleknar bort. Dock har jag lite svårt för att se på serien "Sjukhuset" som är inspelad på Uppsala akademiska… Det lockar fram för mycket minnen.

PS Jo, otroligt nog missade jag Qi gongen denna vecka också! Det är osannolikt. 11.30 tittar jag på klockan och inser att jag för en timme sedan skulle vara på gymmet… Men nästa vecka ?!

2 kommentarer:

  1. Jag kan på något vis bara inte se dig som Skalle-Per..no way ;) Men om du känner dig lite orolig för detta med att du börjat tappa hår så kanske du skall ta och äta några tillskott tänker jag? Eller gör du kanske redan det med tanke på att du numera inte får i dig lika mycket näring/mat?? Jag har glömt..*skäms* B-vitaminkomplexet är ju en typisk "hår-hud-naglar"-boost. Men jag tycker att det är vettigast att få till ett mer heltäckande "grundskydd", och då funkar tex typ Mivitotal. Sen kan du ju göra det hela än mer grundligt och verkligen kolla upp om du har några brister först. Då får du ju raka besked om vad som gäller just för dig. Det måste ju vara rätt mycket som har förändrats för din kropp nu menar jag. Du kanske skulle göra typ en mineralanalys?
    KRAM från mig.

    SvaraRadera
  2. Tillskott… - jag kanske skall ta och tala med någon hälsovetare som kan hjälpa mig, vid tillfälle?

    SvaraRadera