onsdag 23 februari 2011

Alla vill vara snygga

I morse stod det en bra artikel i GP. "Snygg även i plusstorlek". Jag hittar tyvärr inte den på nätet, så jag kan inte länka. (GP 23 februari, sidan 47)

Artikeln handlar om Thina Grotmark som vill hitta snygga kläder i större storlekar. Hon är trött på att bli hänvisad till tjockisrutan i klädaffärerna. Där det bara finns baskläder i diskreta färger och med V-ringning säger hon.

Hon driver bloggen Beyond Sizez>> där hon lämnar tips på hur man kan klä sig, och var man kan hitta snygga kläder i större storlekar.

I slutet av artikeln ger hon några goda råd:
  • Gå in på gruppen Fatshionista på fotodelningssajten Flickr för att inspireras av andra i din storlek. Du kan prenumerera på dem som du gillar bäst.
  • Kolla in Second hand. Storlekarna var större för 30 år sedan.
  • Se till att ha en uppsättning kläder som du kan ha i alla sammanhang, till exempel en snygg festklänning, en fin kavaj, Då behöver du inte panikhandla något för ett specifikt tillfälle.
  • Tänk på att köpa kläder som du kan matcha med något annat i din garderob.
Varför skall vi överhuvudtaget bry oss om detta, tänker du?

Jo, jag tänker så här.

Under den tid som det tar för mig att bli normalviktig, så vill jag också vara snyggt klädd. Jag kanske aldrig blir så normalviktig att jag kommer i små storlekar (även om jag vet att vissa gör det). Men om det nu faktiskt finns snygga kläder - även om man är beroende av lite större storlekar - då är det väl bra att få tips om var de finns. Eller hur?

Hittade en artikel om Thina i Amelia som fanns på nätet: Hur stor får man vara för att synas>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar