söndag 23 januari 2011

Samtal med dietisten

I veckan hade jag telefontid med dietisten. Och punktligt ringde hon upp mig och vi pratade igenom hur en vanlig dag såg ut för mig, vad jag äter osv. Och hon tyckte att jag måste äta ett mellanmål till på eftermiddagarna och givetvis (som jag redan visste) dricka mer vatten.

Hon frågade mig också om jag hade råkat ut för dumping. När man äter för mycket, för fett eller för sött och inte mår bra. Det har bara inträffat någon enstaka gång, så jag sa det. Jag har inte mått dåligt.

På kvällen kom maken hem med en bit smörgåstårta och jag tog en bit av den. Sen mådde jag så dåligt att jag var tvungen att gå på toaletten och få upp den. Nästa dag var jag i stan och åt middag med min vän. Det var en fiskburgare. God, men ganska salt. Efter en stund kände jag att jag inte mådde bra. Försökte med en primperan mot illamående - men det hjälpte inte. Det var bara att ge sig till toaletten. Fick alltså inte ut så mycket av mina pengar den dagen… Men efteråt mådde jag bättre.

Så kan det gå.

Jag har börjat med en liten magövning på gymmet också. En mycket enkel situp med hjälp av en kettelbell på 4 kg. Och det känns i … armarna.

Ja, ja, som gyminstruktören sa - det nya är att man gör en övning som tränar flera muskler på en gång (det är ju himla praktiskt och sparar tid…)

1 kommentar:

  1. Jag lär mig nya ord här hos dig.. : ) Dumpning kan jag ju begripa betydelsen av, men vad är "primperan"? Ett läkemedel?
    Din magövning ger säkert strålande resultat skall du se - både för mage och armar! För som sagt, att träna fler muskler på en gång är väl inte fel alls? Nepp.
    Ang. min käcka puls så har läkaren min nu skickat en remiss ner till kardiologen igen för ytterligare en test av arbetsbelastning. Hon gillade det inte riktigt och tyckte inte att man kunde "baka ihop det" med övriga stressrelaterade symptom. Jag skall dessutom själv ringa astmasköterskan och få gjort en ny spirometri så att jag kan ha med mig en nygjord sådan ner till kardiologen tyckte hon. Ok. Jag gör så.
    Ha en go söndag vännen! Och förresten glömde jag helt att fråga B om en tjejträff när vi sågs i fredags..fy på mig. Du kanske kan skicka ett meddelande på FB eller så...?
    KRAM

    SvaraRadera