torsdag 13 januari 2011

B12 och blodtryck

Det har gått tre månader sedan jag gjorde min operation. Den första skedde ju 11 oktober och omoperationen den 17 oktober. Så nu är det alltså tre månader sen. Jag mår bra. Det har hänt någon gång att jag ätit för fort, så mår jag illa. Det har hänt att jag har ätit för sött, då mår jag också illa. Men det har bara hänt en gång att jag mått så illa att jag har behövt gå och spy, den senaste tiden.

I början av veckan pratade jag med Uppsala för jag ville veta när jag kunde börja träna magen igen. Jag fick prata med den läkare som opererade mig båda gångerna. Han sa att ärret är läkt efter en månad och att det inte skulle vara några problem att börja träna. Så nästa vecka har jag gjort upp med gymmet att jag skall få lite fler övningar. Jag har haft lite ont i magen den här veckan, men jag tror faktiskt att det varit träningsvärk - det kändes dock lite jobbigt inne i magen och ärret var ömt. Men nu är det bättre.

Eftersom det är tre månader sedan operationen var det dags att ta min B12-spruta. När jag fick den första sprutan, när jag var på sjukhuset var jag helt öm i flera veckor. Ja, det är fortfarande så att jag har känselbortfall. Så jag såg inte fram emot att få en ny spruta.

Jag åkte till vårdcentralen för att få hjälp. Det visade sig dock att denna spruta inte kändes någonting. Det bara stang lite när jag fick sprutan, men jag har inget känselbortfall, inga domningar - ingenting. Väldigt skönt.

Passade också på att ta ett blodtryck och det låg bra. Jag hade ju förstås hoppas på att det skulle ligga lite lågt så att jag kunde bli av med mina blodtryckstabletter - men så var inte fallet. Jag har fått en tid till min husläkare och skall träffa henne nästa vecka -så får vi se vad hon säger om alla tabletterna.

Sammanlagt, sedan den 6 september (fyra månader) så har jag gått ner 33,3 kg - vilket är väldigt, väldigt skönt. Det är en lång kvar - men jag har kommit en bra bit på väg.

1 kommentar:

  1. Jösses vännen...33,3kg! HEJA DEJ!!!!! Det är ju alldeles fantastiskt... : ) Du har i sanning kommit en väldigt bra bit på väg! Skönt oxå att det gick bra med sprutan denna gång. Du skall se att trycket lär justera ned sig till lagom nivå om det ger det lite tiiiid. Det tror jag.. ; )
    KRAM till dig från mig <3
    -som förresten pratade en lång stund med E i förra veckan - alles gut där! : )

    SvaraRadera