måndag 13 september 2010

En vecka senare

Idag är det en vecka sedan jag började med pulver. Det fungerar underbart bra. Och jag har idag vägt och mätt mig. Att jag har förlorat en hel del vätska är tydligt, både på vågen och på måtten.
-4,7 kg, -3 cm på midjan, -2 cm lår, -1 cm knä… ja, listan håller på så. Jag glömde mäta bysten förra veckan så där har jag inget jämförelsetal ännu.

Igår var jag iväg på Zumba. Det var roligt, men skitjobbigt! Jag släpar ju runt på 50 kg extra. Tänk er att dansa med en hel människa hängande på er. Jag orkade inte lyfta armar, ben eller skaka på rumpa och mage. Men kul var det. Dock var jag beredd att lämna in flera gånger och var gråtfärdig halvvägs, tog mig dock igenom hela timmen. Kändes som en seger mitt i eländet.

Jag gick förra året några gånger på orientalisk dans, med samma lärare. Hon är supersöt och har lockigt, böljande hår och är smal som en sticka. Glad och intensiv, uppmuntrande och jätteduktig. Hennes höfter svänger och hon har verkligen ett "go" som saknar motstycke. Själv känner man sig som en trästock. Jag kände igen en del av hennes Zumbaövningar från hennes andra lektioner. Men det hjälper ju inte när man inte orkar med.

Nu har jag berättat för mina anhöriga och vänner om operationen. Det känns bra - de har varit stöttande hittills. Hoppas att det håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Det var absolut en seger att klara dig igenom ett Zumba-pass min vän! Härligt jobbat!! : ) Jag vill såååå gärna gå på det med...för jag tror/vet att jag kommer att älska det passet..massor av härlig musik och varma, glada rytmer..! Jag har satt som mål att börja nästa termin - förhoppningsvis är allt lite lättare på flås-fronten då och jag fixar det. Just nu känns det bra med vårt gymmande, där jag bestämmer takten själv. Dvs jag får mycket medvetet "tänka mig luuuugn och fiiiin" under tiden som jag håller på.. ; ) Annars tar jag i för mycket/som "vanligt"..och det är inte rätt just nu. Vi är inne på 4:e veckan nu och det börjar kännas som om vanan att åka ner sätter sig..vilket är skönt. Det blir lite lättare då..om det inte är en viljekamp varenda morgon.. ; )
    -4,7kg är ju STRÅLANDE! Härligt jobbat!!: ) Förstår att du gläds åt detta och att det känns som ett rejält kliv på vägen inför operationen..! Själv vägde jag mig i morse igen och konstaterade att jag efter tre veckor har gått ner knappt 3kg ( -2,8 för att vara exakt.. ; ) - och det känns helt ok. Fortsätter det i den takten så är jag mäkta nöjd. Så det är vad jag håller tummarna för... : )
    Nu skall vi iväg och handla lite här..mystiskt hur fort det blir tomt i skåpen när ungdomarna är hemma.. ; )
    Bamsekram till dig från mig.
    <3

    SvaraRadera
  2. 4,7 kg - det är bara vatten min vän. Att du tappat nära 3 kg på 3 veckor är nästan 1 kg i veckan! Det är superbra!!! Grattis till det och ditt regelbundna motionerande. Så duktig har jag inte blivit ännu.

    SvaraRadera