måndag 20 september 2010

Resultat efter två veckor

Måndag morgon och jag har ställt mig på vågen. Två gånger faktiskt och det gick bättre andra gången. Så jag tar det resultatet… =0)

Veckan resultat är (resultatet i parentesen är sammanlagda resultatet.)
Vikt - 2,5 kg (- 7,2 kg)
Midja -4 cm (-7 cm)
Lår - 1 cm (-3 cm)
Knä - 2 cm (-3 cm)
Vad +0,5 cm (-0,5)
Vrist + 1,0 (-1,0)
Överarm - 1 cm (- 2 cm)
Handled + 0,5 cm (-0,5 cm)
Bröst - 1 cm (-1 cm)

Ja, jag inser att det fortfarande rör sig om vatten och vätska som lämnar kroppen. Men det gör ingenting, för det känns bra och jag är nöjd. Jag gillar att magen inte är spänd som en boll som den var innan jag började med pulver. Jag gillar att jag börjar känna mig lättare - även om jag inser att det är LÅÅÅNGT kvar till jag kan börja kalla mig normalviktig.

Jag har nyss pratat med Uppsala igen. De har haft problem att komma igång med sina operationen, men nästa vecka skulle de tydligen börja operera mer och fler. Hon sa nu att det kanske kunde dröja några veckor till och att det kan bli aktuellt i november. Det var ju inte det beskedet som jag hade väntat mig…

Men jag berättade också att jag redan går på pulver, har gjort så i två veckor och att jag kan komma nästan när som helst, med kort varsel. Det sa hon var bra, nu när det är förkylningstider. Men hon varnade mig också för att äta pulver för länge så att det blir svårt för kroppen att ställa om sig.

Ja, jag vet inte - jag är väldigt nöjd med att äntligen ha kommit på banan igen. Att äntligen känna att jag är på väg ner i viktkurvan, att det finns ett mål. Och när jag börjar äta igen så handlar det ju inte om så stora mängder (efter operationen) så det borde inte vara några problem.

Jag hoppas verkligen att jag får komma snart för en operation. Jag skall vara i Uppsala i andra ärenden v 39 och v43, det talade jag också om för henne och det skrev hon upp. Vi får se vad som händer…

2 kommentarer:

  1. Jösses vad det går undan här då!!! : )) Förstår mycket väl att du är NÖJD med den nedgången! Skit samma vad den består i..det behöver man väl ändå inte spekulera i tycker jag?? Bara njut du - av gott jobb! Du har redan mer än dubblat min nedgång trots att jag hållit på dubbelt så lång tid som du.. ; ) Och jag är nöjd jag med! Igår konstaterade jag att jag inte är svulle i kroppen alls längre, trots att det är bara ett par dagar kvar till mens. Jag får av mig ringen efter duschen utan våld/tvål och om jag trycker på mina skenben blir det inte längre några djupa gropar..hurra! Det är tecken jag gillar.
    Jag håller fortsatt tummen för operationsdag snart! Men jag var inte riktigt med på vad hon menade med att kroppen skulle ha svårt att ställa om sig om du åt pulver för länge..? Som du själv säger så blir ju matportionerna avsevärt mkt mindre sen så..hur kan det då vara ett problem menade hon??
    Nu kom regnet här..och jag skall strax köra E en sväng förbi skolexpeditionen och ner till körskolan på Torget. Efter det är det pappa-tajm igen.
    Drick på du och fortsätt ramla ner i vikt! Du är helt klart på vääääg nu... : )
    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Jo… jag vet… men kanske har vi gått ner lika mycket procentuellt. Att det mest är vätska gör inte så mycket, bara känslan av att känna sig lättare är bra.

    Nej, jag förstår inte riktigt vad hon menar med att inte hålla på med pulver för länge i förhållande till när jag kan få en operation. Det återstår väl att se.

    Jag tycker du är jätteduktig som håller på med LCHF och tränar och allt! Heja dig!!! Du är en fantastisk förebild!! Kram

    SvaraRadera