fredag 17 februari 2012

Det är ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Det har olika orsaker.

En är att min svärfar har gått bort. Han var 90 år och bodde på hem sedan ett par år tillbaka. Han mådde egentligen ganska uselt och klarade sig inte alls själv. Svärmor var där och hälsade på honom varje dag. Men döden kom ändå mycket hastigt och oväntat, när vi var i Uppsala.

Den andra orsaken är att annars så går dagarna som vanligt. Jag går till träningen måndag, onsdag, fredag. Jag äter oftast när klockan ringer. Jag mår illa ibland när jag har ätit för sött (eller för mycket. En semla kom upp nästan lika snabbt som jag fått ner den).

Inte så mycket att skriva om egentligen.

Jag får kommentarer om att jag blivit så smal. Då funderar jag på vilken bild folk egentligen har av mig. Jag har inte gått ner så mycket de senaste tiden. Jag är fortfarande kraftigt överviktig (enligt tabeller). Jag skulle behöva gå ner 10-15 kg för att hamna i något slags normalläge.

Visst - jag ser väl också att jag är smalare än när jag var tjock. Jag mår bra och antagligen "för jag mig" annorlunda också. Men… så himla smal är jag väl ändå inte? Och inte så att människor som jag med någorlunda regelbundenhet träffar kan säga att jag blivit smal. Nej… det är lite svårt att förstå.

Det jag har märkt är att jag antagligen dricker för lite vatten. Jag är rynkigare. Särskilt under ögonen. Det syns väldigt tydligt när jag sminkar mig. Och en person som är duktig på att sminka sa till mig att jag är alldeles torr under ögonen. Jag har också märkt att brösten är tunna och sladdriga och magen hänger…

En trasdocka - det är en ganska bra beskrivning av hur jag känner mig ibland. Sladdrig och lös i konturerna.

Känns ju lite tråkigt när jag egentligen mår så bra och är så glad.

2 kommentarer:

  1. Kära trasdockan..nu var det alldeles för länge sen vi sågs, igen. Igår hämtade E upp mig för en liten te & pratstund hos Be - trevligt! Vi pratade lite mer om att vi skall ses en utedag när våren är på g allihop - visst låter det som en bra idé?? : ) Ja!
    Gott att höra att du mår bra! - om än "lös i konturerna".. ; ) Mera vatten låter som ett bra tips, men glöm inte fettet oxå..ok? Lite "smörj" på insidan är inte minst viktigt för huden. Jag kommer säkerligen att tycka att du är redigt smal jag med när vi ses - du har ju gjort storverk det sista året min vän! <3 Fokusera inte på hur långt du tycker dej ha kvar utan se hur himlans mycket du nu har gjort! Resten följer i sin egen takt. *kram* till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. Kära vän! Lite avundsjuk att jag inte var med och fikade också =)
    Skulle vara sååååå roligt att ses snart. Ja, det är alldeles för länge sedan.
    Vatten och fett… Okidoki!
    Kram!

    SvaraRadera