tisdag 13 september 2011

Bra blodtryck

Igår satte min läkare ut den sista lilla blodtryckstabletten. Jag var och tog blodtrycket förra veckan och det låg väldigt bra. Och det tyckte läkaren också och satte därför ut tabletten. Härligt. Jag tar ju ändå tabletter på morgonen (kalk, vitaminer och selicia) men det är skönt att slippa blodtrycksmedicinen.

Den sista veckan har jag fått mycket komplimanger för hur jag ser ut. "Så söt du är! … ja, du var söt förut också… men nu ser du jättefin ut!" och sånt. Det är roligt. Jag känner mig ganska fin också. Trots att jag kanske egentligen vill gå ner 10-12 kg till för att känna mig "i hamn". Men det är en stund kvar innan jag når dit. Om jag räknar ut mitt BMI så ligger jag ju fortfarande på fetma och övervikt. (BMI 31,1 och fettprocent 42,5%) Ditt BMI kan du räkna ut här>>.
Jag vill bara vara normalviktig, det känns att det är en liten bit kvar.

Har funderat på det här med att gå till klädaffären. Förstår inte riktigt hur det skall gå till rent praktiskt. Jag har ju så himla mycket olika kläder i garderoben. Vilket skall jag ta med mig? Skall jag ta allt? Eller skall jag rensa ut innan själv? Kanske kan jag få henne att komma hit istället? Alla T-shirt som jag har olika känslomässiga bindningar till, hur jag jag med dem… Ja, dessa I-landsproblem…

Nu har verkligen hösten kommit till västkusten. Idag har det regnat och blåst och varit förfärligt väder. Har knappt stuckit ut näsan alls. Det är tur att jag släpar mig upp till gymmet tre gånger i veckan i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Sälj alla gamla kläder på tradera:)
    Får du pengar till att köpa nya !!
    Det är en underbar känsla när man inser vilken avdelning man kan gå till osv.
    Grattis till att slippa medicinen,helt underbart !!!
    jag önskar jag kunde komma till gymmet så ofta men jag får öva Alwin att följa med,,haha
    ta hand om dej,kramiz

    SvaraRadera
  2. Vad skönt/kul att du inte behöver knapra dom pillren längre :-D
    Haha och jag råkar ut för samma komentarer...vad fin du har blivt, men jaja du var ju inte ful förut heller...hur ska man egentligen tolka det?!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Annika… nej, många är så tydliga att säga att man ju var "söt förut också, men nu…". Men det känns ändå bra! Bara att njuta medans det går.

    SvaraRadera