måndag 27 juni 2011

Problem med vattnet


Vi har fått problem med vårt brunnsvatten på landet. Upptäckte det i lördags kväll. Det är säkert inget farligt - men det smakar inte gott. Det smakar helt enkelt ganska äckligt. Och det gör ju saker och ting lite besvärligt. För plötsligt blir det svårt att klara av att dricka allt jag ska på en dag.

Till och med när man blandar upp saft eller annat i vattnet så slår den dåliga smaken igenom.

Jag får gå ner till grannen och hämta vatten där istället.

Och ofelbart - när det inte går att dricka som jag ska - så är det mycket lättare att stoppa i sig fel saker känner jag. När jag är törstig så äter jag… Inte så himla käckt!

Jo, en sak till. Grejade lite med med telefonen och den där appen som jag hittade. Och till slut så hittade jag ett sätt att lägga in "gamla" vikter och datum. Så jag la in min startvikt och 6 september 2010. Och då säger min telefon att jag har gått ner 43.8 kilo på 294 dagar och att det är cirka 1 kg i veckan.

Jag skall lägga in alla mina viktnoteringar så att jag kan se hur kurvan egentligen ser ut. Just nu står jag och stampar igen. Det är klart att det inte blir bättre av att jag inte går på gym eller äter fel.

Men jag har tagit med mig cykeln ut till landet så får vi se om jag kanske kan få till lite cykelturer i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar