onsdag 1 juni 2011

Bläää…


Jag hade väl inte mer än skrivit färdigt förra bloggposten innan jag fick en släng av ont i ryggen/magen igen. Det kom direkt efter jag ätit lunch, då jag tog två små bitar av gårdagens pizza. Det kommer jag inte att göra om…

Jag var utslagen i fem timmar. Låg och kved på soffan, var på toa, låg på soffan…

Och sen plötsligt var det över. Konstigt. Men jag kommer definitivt att bli mer vaksam på vad jag stoppar i mig i fortsättningen. Pizza går bort (kunde jag ju räknat ut med vitt mjöl och mycket fett).

I övrigt är jag väl inte heller så pigg. Det är inte så himla kul i familjen. Barnen är i övre tonåren och lever mer och mer sina egna liv. Det är helt i sin ordning, men tar tid att vänja sig vid. Maken lever också sitt eget liv och det känns inte som vi har så mycket gemensamt just nu alls.

Vaknade i natt och var så arg, så arg… Vi fick väl pratat lite i morse, men… vi har ju pratat om det här så många gånger förut, utan att det går in. Ja, jag vet inte…

Jag har ju startat en resa, ett nytt liv egentligen. Det är svårt för alla att hänga med, det är svårt för mig att hänga med. Men det är inte roligt när man känner att det närmaste rämnar.

Nu kommer flera dagars ledighet. Jag skall vara på sommarstället, sonen på läger, dottern träffa kompisar och maken vaktar hus och dotter… Så får vi väl se vad som händer sen.

2 kommentarer:

  1. Vännen min..Jag hoppas att du får goda dagar på egen hand ute i fina stugan! Dagar för att tänka igen saker och ting i lugn och ro. För det behöver man göra då och då. Du har helt rätt i att du har startat ett nytt liv på många vis, och en familjs liv förändras per automatik den med under årens gång. I know. Man behöver ta avstamp på nytt då och då. Känn efter vad DU behöver, ok?
    Och låt nu bli pizzan.. ; )
    Största KRAMEN till dig från mig! Du vet var jag finns om du behöver prata av dig en stund.

    SvaraRadera
  2. Tack! Dagarna hittills har varit helt OK!
    Vi får höras en dag!

    SvaraRadera