torsdag 9 juni 2011

Varför gör jag på detta viset

Nu sitter jag här och mår superilla - efter att ha vräkt i mig en massa choklad! Hur dum i huvudet får man vara på en skala egentligen?

Vi var hos grannen och åt lunch och firade att barnen slutat skolan. Det var gott och trevligt. Till efterrätt hade jag köpt med en stor glassbomb från Lejonet & Björnen. Och jag åt en lite bit och det var så gott. Så jag tog en liten bit till… och sen mådde jag illa. Att jag ALDRIG lär mig! Men det gick över efter en stund.

Nu har jag suttit och jobbat på kontoret och blev så himla godissugen att jag letade upp choklad och sen vräkte jag i mig den. Nu har jag varit på toaletten och spytt upp en del.

Hur tänker jag - eller rättare sagt - varför tänker jag inte?

Det är tillbaka till schemat igen - mat regelbundet - bestämd mat regelbundet. För det här funkar INTE!

1 kommentar:

  1. Oj,inte konstigt att du mått dåligt....Och bra kanske för nu kommer du inte äta choklad mera på ett bra tag och inte efterrätter heller:9
    jag kan äta en lite choklad bitt,sen börjar min mage böka runt,,skulle jag då ta mera vet jag att en dumping kommer...Jag köpte en kulglas,,klarade en halv kula..inget mera,,magen började bubbla,,lika bra att sluta då:)
    Schema är super bra och planering så inte söt suget kommer..måste jag ha:)
    Kämpa på och hoppas du mår lite bättre snart vännen,,kram kram

    SvaraRadera