lördag 15 mars 2014

På måndag…

Bild på Modifast Pulver Vanilj 8 x 55 gFörsta veckan av strålning är över. Fyra kvar.

Vi är också mitt uppe i fastetiden. Den tiden som är en förberedelsetid inför påsken. Som kristen är det den största högtiden för mig. När Jesus uppstår efter döden på korset.

Fastetiden innebär att man ska försaka saker, ägna sig mer åt bön kanske. Läsa mer bibeln. Det handlar alltså  inte bara om att sluta äta (fasta).

Men jag funderade just på om jag ändå skulle ägna de här fyra veckorna som är kvar på strålningen till att just fasta. Pulverfasta alltså.

För just nu är det käpprätt åt helskotta med vikten. Och om jag inte tar tag i det nu - när ska jag då göra det? Det går alltid att skjuta upp till en annan dag, en annan vecka, att annat liv (nej just det… där gick kanske gränsen).

Så just nu känns det som en lysande idé att på måndag börja fyra veckor med pulver. Förhoppningsvis har även den här förkylningen (som jag burit på sedan tisdag) släppt och jag kan återvända till gymmet för mina vanliga aktiviteter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar