söndag 17 april 2011

INTE roligt!


Igår var jag med och hjälpte på Baby-barn-mässan i Göteborg. Det var roligt. Och jag köpte två klänningar till mig själv. Detta var den ena. Jag köpte dem av House of Lola.se

Känner mig väldigt snygg i klänningen som det var specialpris på under mässan.

På kvällen var vi hos vänner och åt middag. När vi kom hem kände jag att jag måste gå på toaletten. Sen slutade det roliga för den dagen.

För det är inte bara torr hud som är blir problemet om man inte dricker tillräckligt. Utan även… förstoppning.

Det råkade jag ut för igår. Tre timmar i badrummet… maken som fick göra en akututryckning till affären (som lyckligtvis inte stängt) för att köpa hjälpmedel - och till slut löste det sig… (ha, ha…)

INTE roligt!! Jag måste få ordning på detta. Det funkar inte att vara livrädd för att få förstoppning, det kan ju inträffa när som helst ju. Och jag trodde jag hade koll på "intag" och "utgifter"

Men imorgon skall jag på återbesök i Uppsala och träffa dietist och sköterska. Jag får ta upp det med dem då.

2 kommentarer:

  1. Hej! Det var ett tag sedan sist. Jag har också haft problem med magen. Det har jag inte längre, för nu dricker jag återigen Aloe Vera från Forever Living Products igen. Om du vill prova så hör av dig, du har min mailadress :-)
    Kram från Marie i rummet bredvid...

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset - skall komma ihåg det. Detta är ju första gången det händer sedan operationen. Kanske kan jag slippa det om jag börjar äta och dricka mer regelbundet än jag gjort den sista tiden. Annars hör jag av mig!

    SvaraRadera