lördag 18 januari 2014

Ett stort och ett litet

Ni vet hur det är - det ena bröstet är lite större än det andra. Det är egentligen inget man märker i vanliga fall.

(Hörde på "På spåret" att Lena Ph visst kallar sina bröst för "Humle och Dumle". Nja, något sådan gör jag inte. )

Men det har tyvärr blivit så att det är det mindre bröstet som blivit ännu mindre. Och därför har det större bröstet blivit ännu större… jag ser det nu när jag tar på BHn.

Men visst är det typiskt. Om de nu skulle ta bort något så kunde det ju varit i det "stora" bröstet, så det blev mer jämt…

Jag har fått kallelsen till strålningen. Jag ska göra alla inställningar i slutet på februari (när vi kommit hem från semestern) och sedan börjar strålningen den 10 mars. Jag skulle gissa att den håller på i fem veckor.

Det känns bra att kunna planera och veta när strålningen blir av.

Nu var det vikten då… Jag har i veckan försökt att börja dricka pulver igen, bara för att komma igång. Det går väl sådär… Jag skulle så gärna vilja gå ner i vikt innan vi åker på semester vecka 7. För det här är inte bra. Och jag känner hur hopplösheten när det gäller vikten håller på att gripa tag i mig igen.

Det var ju inte så det skulle vara…Skiit!

1 kommentar:

  1. Hej! Vi är två studenter på Sophiahemmet Högskola som ska skriva vårt självständiga arbete om behovet av stöd till livsstilsförändringar efter en GBP och ska därför göra intervjuer. Vi undrar om du är intresserad av att delta i en intervju? Mejla då gärna alma.hjelmqvist@stud.shh.se så får du mer information om eventuellt deltagande. Vi är tacksamma för svar och är glada om du vill delta! Vänliga hälsningar Alma och Jonna

    SvaraRadera