tisdag 6 mars 2012

Jag gjorde det!

I en hel månad höll jag på att fundera, fram och tillbaka. Ska jag… ska jag inte… ska jag… ska jag inte…?

Men den 29 februari tog jag till slut mod till mig. Och beställde tre stycken PT-tider. Det vill säga - personlig tränare.
(gymmet hade nämligen specialpris på PT-tider i februari. Jag fick mina tider till specialpriset…)

Så förra veckan satte jag mig ner med Sofia som min PT heter och gick igenom hur jag brukar träna och vad mitt mål är och hur jag mår osv.

Och i måndags träffades vi på gymmet och hon gick igenom en mängd nya övningar med mig. Framförallt handlar det om att träna upp ryggen visar det sig. När jag gjorde övningar som skulle stärka rygg och axlar så visade det sig att jag var så stel, så stel, så stel… Jag beställde en massagetid på torsdag också, efter jag var klar med måndagspasset. Tror att jag kommer att behöva det…

Men det kändes väldigt bra att ha gjort det här. Vi har bestämt en ny tid om tre veckor så att jag får köra igenom programmet. Det handlade både om styrka och kondition. Får se om det gör någon skillnad. I morgon ska jag dit och köra programmet själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar