fredag 10 december 2010

Tänk dig mätt

Hörde på radion i morse att man kan tänka bort sitt sötsug. Det är en undersökning som har testat ett antal personer som fått tänka sig att de har ätit en massa godis - och sen när de blir bjudna så var de inte lika sugna som de som inte hade tänkt sig att de ätit.

Hmm… vad tror vi om det här? Kan det fungera? Nja… kanske. Vad tror du?

Igår blev jag väldigt sugen på att äta skorpor. Så jag gick ut i köket och gjorde i ordning två skorpor med ost. Tänkte att det skulle gå bra. Men aj, aj, aj… det var nog för söta skorpor. För efter en stund så mådde jag inte riktigt bra och fick gå på toaletten och få upp det. Sen kändes det OK igen. Så ett tips… börja inte med två skorpor. Det hade kanske räckt att äta en skorpa och tänka på den andra…

Idag skall jag på återbesök till Uppsala. Men som tur är skall jag göra det per telefon, vilket är tur med tanke på SJ. Får se vad de säger.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen min! Nu håller jag som bäst på att läsa igenom alla bloggar jag har missat under våra soliga veckor.. : ) jag måste bara börja med; Jösses så mycket du har minskat både i vikt och centimetrar!! HEJA DEJ!!!! Det är ju helt fantastiskt... : ) Skönt oxå att höra att det funkar bra med magen och ätandet och allt nu! En måhända underlig fråga men; varför kan du inte äta en bulle? Är det för att det är för sött/för "mjöligt" eller helt enkelt "för mycket/mastigt"? Jag är bara lite nyfiken.. ; ) Själva har vi ju inte haft en endaste spärr aktiv under våra semesterveckor och jag var helt inställd på att nu rök nog alla mina 6 tappade kilo all världens väg..Du vet, middag ute varje kväll 14 dagar - lunch ute likaså och så en del alkohol på det.. Man kan inte påstå att vi har svultit. Nepp. Så jag klev upp på vägen på måndagmorgon beredd på det värsta och blev glad när jag bara gått upp drygt två kilo.. ; ) Denna veckan blir det heller inte något gym för vår del, vi har varit lite snoriga i nosen sen vi kom hem till lylan och eftersom mannen skall operera om sig på fredag och jag skall ha käckt avstämningsmöte med läkaren + FK samma dag så..vågar vi inte chansa på att "dra igång" någon värre förkylning. Men nästa vecka..då har vi inga fler ursäkter utan skall ta oss ner igen.. ; ) Jag tycker att det låter som att du kommit igång BRA med träningen du med nu! Och ja, lusten kommer till slut..när du har hasat dej ner tillräckligt många gånger på ren vilja. Så tycker jag att det fungerar i alla fall.. ; )

    Måste oxå säga att jag inte klarar av att se på Biggest Looser av just den anledningen att de ser besvikna ut och blir bemötta med missnöje när de har gått ner fullt normala och berömvärda vikter... Jag blir ARG! Dessutom vet vi ju att kvinnliga hormoner kan svänga vikten en hel del under vissa perioder i månaden. Och det är det aldrig någon som tar upp.. *grr* Jag blir ledsen för deras del - för visst KÄMPAR de!
    Stora KRAMEN till dej!

    SvaraRadera
  2. Hej Indriel
    Härligt att höra att ni har haft det så bra! Och skönt att ni kom hem innan flygkaoset. Och grattis till att du bara gått upp 2 kg. De blir du snart av med!

    Det söta vågar jag mig inte riktigt på (se mitt inlägg 20 dec).

    Vi får ses efter nyår!

    SvaraRadera